divendres, 18 de novembre del 2005

Cucarella, pensa-ho dues voltes.

El Blog de González Pons no és l'únic al que li pegue una ullada de quan en quan. També ho faig amb els dels compis que tinc ací enllaçats... i a algun que altre més.
Entre ells el de l'escriptor Toni Cucarella, un valencià hàbil en el domini del llenguatge que fa alguns mesos es donava de baixa d'ERPV , tancant així, almenys temporalment, el seu pas per la política valenciana.
A Cucarella li preguntàren pel valencianisme polític a una entrevista que el Diari Parlem li va fer fa alguns temps i ens respongué açò:
- Com veu el futur del valencianisme
polític?
- És la suma del BLOC i UV beneïda per Joan
Francesc Mira, això del valencianisme polític?
Jo, sóc dels Països Catalans.
Hui, si no recorde malament, per primera vegada, he decidit deixar de ser lector passiu per fer-li un comentari a propòsit del seu missatge "Del càncer localitzat a la metàstasi". No cal ser molt intel.ligent per intuir a quines persones fa referència l'escriptor valencià (amb perdó) i incerament trobe desafortunada (paraula que pareix ser políticament correcta) la croada contra els valencianistes que porta el seu blog. Quan no li toca a J.F Mira li toca a un altre, i no és que estiga malament criticar, és que manca de sentit fer-ho sense tindre present qin és l'objectiu. i en això jo fa temps que m'he perdut.
Potser Cucarella simplement vol ser coherent amb si mateix. Lloable? Sí. Però potser en ocasions insuficient. No se si em llegirà, però des del respecte i la voluntat d'entesa entre tots els qui ens creiem el país (per què tu també t'el creus, no?) vull dir-li que discrepe.
Segur que ja s'ho intuia, però, deixeu-me a mi també ser coherent amb mi mateix al meu blog. Segur que no és suficient però.. feia temps que ho veia necessari.
I no tinc cap interés en fer "pinza" amb els seus excompanys d'ERPV i "posar-lo a parir" com alguns d'ells, per educació i per que hi ha molt per fer a este país com dedicar 2 segons en desacreditar idees que, almenys apunten, a assolir uns mateixos objectius.
Ara bé, trobe que hi ha actituds dins del valencianisme que no aporten massa coses positives. I Si bé tu no vols saber-ne res, del valencianisme, la pràxis em fa reconèixer que el teu treball coincidix en objectius reals amb els que ens sentim orgullosos de ser-ho. Per això mateix..,
Toni, pensa-ho dues voltes.

2 comentaris:

Tagarinet ha dit...

No sé, Pere, no sé. La percepció que jo tinc de Cucarella és que no ataca (directament) ni Abelard, ni Val.com, ni Fuset. Crec que té raó al considerar un error el valencianisme "de baixa intensitat", que afavoreix la secessió de la llengua i en eixe camp, destaca el Camps, el Pons, i la "troupe", que demana la felicitació nadalenca en cinc idiomes. I allò del valencià/català (que jo mateix he rebutjat d'inici), no ha estat possitiu (al meu parer) per la defensa, la difusió i la normalització de la llengua, sinó tot al contrari, ha oxigenat les tesis secessionistes més radicals.
Així ho dic perquè així ho pense.

Pere Fuset ha dit...

Em pareix perfecte que es discrepe, sent tot el respecte del món per la teua discrepànca, epr posarr un cas. Però crec que la cosa va més enllà.. potser s'escapa al tem tractat exosat al post..

Salut!

Coalició Compromís BLOCBLOC JOVE Tirant lo Blanc escola valenciana Inbtersindical valenciana Valencianisme.com