dimarts, 27 de juny de 2006

Adéu fitipaldis

En breu entrarà en vigor alló del carné de conduïr per punts. Potser siga la mar d'impopular dir-ho però no em lleva la son, la iniciativa a grans trets em pareix fantàstica.
No entenc algunes pors. Si considerem que la lesgilació viària és justa i necessària, i ens referim ara al codi de circulació vial, no entenc on rau el problema. Aquell que complisca la llei, aquell qui conduisca bé, no ha de tindre cap por. La por només la poden tindre aquells qui de forma qüotidiana i conscient cometen infraccions, però no l'haurien de tindre d'ara sinó de molt abans per estar posant en perill la seua vida i la d'altres conductors o vianants.
Sincerament espere que esta mesura contribuisca a apartar dels vehicles a molts fitipaldis que van follats pel casc urbà, que no respecten la senyalització, que obstaculitzen la mobilitat a l'aparcar en rampes o voreres, que es bufen al volant, que utilitzen el claxon per a acollonar als ciclistes, o impedixen que un autobús, de tranport públic amb 40 persones avance per allò del "són dos minuts"... A tota eixa gent li desitge que es quede sense permís de conducció el més prompte possible. I si algun dels lectors està en alguns d'eixos supòsits que s'ho faça mirar, amb carinyo ho dic. En este cas les xifres sí importen i espere que siguen molts els sanccionats per que són molts els infractors, i espere , amb major desig encara, que siguen molts, moltíssims els qui comencen a conduïr com toca, amb respecte cap als altres, amb l'entrada en vigor de la llei.
I dit això, caldrà reconèixer que només amb açò no solventarem el problema del transport. Caldrà igualment millorar les carreteres, avançar en la peatonalització de més zones, invertir en un servei de transport públic efectiu, augmentar les campanyes de sensibilització ciutadana, introduír l'educació vial a l'ensenyament, dotar les ciutats de places d'aparcament estratègicament dissuassòries, apostar per transports alternatius allà on siga possible, adoptar programes per a compartir el vehicle...
Són molts canvis per a una societat instal·lada en la peresa. Però està clar que són necessaris per avançar cap a una realitat més sostenible des de qualsevol àmbit en la que siga mesurada.
Com a vianant i com a ciclista em compromet a esforçar-me, corregir-me i predicar amb l'exemple, per que jo també sóc trànsit i això ho han d'entendre cotxes i motos, però també, molts de nosaltres.