dilluns, 5 de setembre de 2011

Festival de l’horror


En l’era de les xarxes socials, ja sigues una marca de refrescos, un polític (corrupte o no)  o fins i tot un festival de música n’hi ha prou amb fer una ullada al Facebook per saber què s’hi diu de tu. En el cas de l’Arenal Sound de Borriana la ullada te tints de tràgicomèdia.

 L’humor mordaç de pàgines i grups com “Orinal Sound”, “Yo también sobreviví al camping D del Arenal”  o La sombra en el Arenal Sound no existe, son los padres” són prou explícits pel que fa a les queixes més destacades. De la seguretat millor no fer broma. Encara més explícit és el grup que parla d’ una curiosa fi de festa amb els escassos urinaris, una  reduïda brigada de neteja i unes simpàtiques aspiradores que fan d’ aspersors en el moment menys indicat com a protagonistes. Deixem-ho axí…
 Twitter també hauria tret fum si els mòbils hagueren pogut estar carregats durant el festival. Però 150 carregadors per a més de 30.000 acampats és sinònim de cues desesperants  per al major dels addictes als 140 caràcters. Amb tot ningú cal que li conte a un dels supervivents del, d’altra banda, primer festival XonIndie de la història, quin és el sentiment generalitzat d’un jove públic ja preparat per participar al més dur reality de la tele.
 ”Borriana Nunca Mais”, era curiosament un dels comentaris que, amb llàstima, més escoltava  en alguna de les cues del dantesc camping. Si un bon festival pot ser un reclam atractiu per a milers de turistes, una pèssima organització pot esdevindre  una perillosa taca, per a la reputació de la més agradable ciutat costanera. Res apunta a que l’organització ho entenguera així durant els dies de celebració del festival. O si més no que li importara una m…iqueta. Ni es contestaren els missatges ni molt menys s’atengueren a les peticions de millores.
 La Generalitat hauria de prendre cartes a l’assumpte. Quin sentit té si no la supervivent “Fundació de la Comunitat Valenciana Costa Azahar Festivales”. Les administracions s’han d’implicar en donar garanties de seguretat, salubritat i un mínim comfort per evitar que un festival  potser “Low Cost“ siga sinònim de “Low Quality”. Les errades passen factura.  Dies abans  es parlava d’uns beneficis propers als 12 milions d’euros derivats  de la celebració del festival. Matar la gallina dels ous d’or no pareix massa intel·ligent en època de crisi. Menys encara fer-ho de fàstic.

2 comentaris:

manolisa ha dit...

La Generalitat hauria de prendre cartes a l’assumpte

Y SI , realmente son ellos , los que han preparado todo el montaje ?
NOS HACEMOS LA PREGUNTA Y HACEMOS EL JUEGO !

Pere Fuset ha dit...

Crec que realment respon més a la desidia i la negligència. Molt de bombo i plateret i baixa qualitat dels serveis. Fins i tot en els "grans esdeveniments" ho hem vist com no en els de low cost..